Дерев’яна вагонка класифікується по цілому ряду параметрів.

Першим є порода деревини, з якої вона виготовлена, оскільки вагонку виготовляють із різної деревини.

За породою деревини

У першу категорію входять такі породи, як осика, бук, ясен, липа, вільха та інші. До другої категорії належить вагонка, що зроблена з хвойних порід: сосни, кедра, ялини, модрини. Для вагонки, яка вироблена з листяних порід, практично не існує обмежень по використанню.

Вагонка з хвойної деревини не використовується в приміщеннях із різкими температурними перепадами, такими як сауна або лазня, оскільки при різких перепадах температури відбувається виділення смоли, що погіршує її вигляд і експлуатацію. До того ж, смола є легкозаймистою речовиною.

Вагонка також поділяється за сортами деревини. Існує чотири типи: екстра, А, В, С. Кожен з цих типів має свою особливість.

За сортом

  • Вагонка, що має клас екстра, – це ідеальна дошка, яка не має сучків і будь-яких дефектів. У ній має бути відсутня серцевина й інші пороки дерева.
  • Дерев’яна вагонка класу А не повинна мати серцевинної частини, але на кожні 1,5 метри довжини дошки можлива наявність одного сучка. Крім цього, допустимий вміст двох смоляних кишеньок і некрізних тріщин.
  • Для дошки класу В дозволяється наявність 4-х сучків розміром до 20 мм, і не більше двох тріщин і смоляних кишень. Однак при цьому тріщина не повинна бути ширша, ніж 1 мм і довша за 5 мм. Смоляні кишені повинні мати розмір не більше 3 мм в ширину і не більше 50 мм у довжину. Також цей клас дошки може мати несуттєві механічні пошкодження або одну контрастуючу пляму забарвлення.
  • Дошка вагонки класу С може мати такі недоліки: невипадні сучки розміром до 25 мм, некрізну тріщину довжиною не більше 5% від довжини дошки, контрастну пляму забарвлення площею не більше 15 см. Також можлива наявність плям синяви і контрастних смуг, площа яких не більша 5% від розміру дошки. Може бути присутнім механічне пошкодження розміром не більше, ніж 6 мм.

Вагонка з дерева також відрізняється залежно від її профілю.

За типом профілю

За типом профілю вагонка поділяється на євровагонку і звичайну вагонку.

Дошка євровагонки оброблена більш високоякісно і має особливу систему замкового з’єднання. Сьогодні є великий вибір моделей цього класу. Ще одна важлива відмінність євровагонки полягає в наступному: євровагонка із зворотного боку має вентиляційні пази, які забезпечують оптимальну вентиляцію, що істотно покращує експлуатаційну якість дошки. Євровагонка має наступні профілі: софт-лайн, ланд хау, американка, блок-хаус і стандарт.

Зараз великого поширення набирають вироби з дошки типу блок-хаус. Даний тип вагонки із зовнішнього боку має вигляд оциліндрованого бруса і застосовується з метою надання поверхні декоративного вигляду круглої колоди. Оригінальний вигляд стін, обшитих блок-хаусом, забезпечив цьому матеріалу високий попит серед всіх споживачів.

Вагонка з дерева українського виробництва випускається за ГОСТом. Згідно до нього, ширина дошки не перевищує 15 см і 6 м у довжину, товщина від 12 до 25 мм.

Євровагонка має більш суворі стандарти за розмірами і чистоті обробки. Вона має товщину від 13 до 19 мм. Ширина, відповідно, від 8 до 12 см. Довжина євровагонки може сягати 6 м.

За типом застосування

  • Євровагонку, що має товщину до 16 мм, застосовують для внутрішніх робіт у приміщеннях.
  • А вагонку, що має товщину 16 мм і більше, застосовують для оздоблення зовнішніх стін.